fbpx

אין כמו ריח של מאפייה, של לחם טרי היוצא מהתנור. ללחם יש ריח של בית. אבל זו חוכמה גדולה לאפות לחם טעים. כולם מנסים ולא מצליחים, עד שהם הולכים לסדנת אפייה, כי לכל לחם יש את הסודות שלו. הוא צריך להיות קשה מבחוץ ורך מבפנים והוא צריך להיות טעים טעים…

בשנים האחרונות עם גלי המזון הבריא, הצמחונות והטבעונות, חדרו לחיינו סוגים רבים של לחמים בניחוח והרכבים טבעיים כמו לחם שיפון, דגנים, חיטה ועוד. אבל בואו נודה להוציא בין 18-22 ₪ על הלחם נשמע קצת יקר להוציא על בצק שאם יודעים איך ללוש אותו, מכינים אותו לבד.

אבל בשביל זה צריך ללכת לאיזו סדנת אפייה. אחרי שתסיימו אותו תוכלו גם לפתוח מאפייה…

 

למה כולם אוהבים לחם?

 

הלחם הוא אחד המזונות הכי עתיקים ונפוצים בעולם. יש היום המון לחמים ללא גלוטן, עם תוספות, עשבי תיבול, זיתים ועוד. אפשר להתאים לכל ארוחה לחם אחר. במהלך סדנת אפייה תוכלו להכיר את מרכיבי הלחם וללמוד את להתפיח אותו, איך ללוש נכון ואיך לאפות בצורה מדויקת כדי לקבל תוצאה מעולה.

סדנת לחמים מתאימה גם למתחילים וגם למתקדמים שרוצים לנסות לאפות לחמים בבית, בכיף, בזוג או לבד ועם הילדים, חוויה של יצירת לחמים.

המשתתפים בסדנת האפייה מקבלים שאו בייבי כדי לגדל בבית את רכיבי המחמצת. בסדנה לומדים איך לקלוע חלות, איך להכין בייגלה ירושלמי, רומני ואמריקאי. להכין לחם שעורה עם זרעים שבורים, חילבה והל. להכין לחם קוזקים, לחם שיפון בווארי, לחם דגנים, כוסמין וחלות מקמח מלא.

 

חלק ראשון עיוני – הכל על הלחם

 

החלק הראשון של סדנת אפייה מתמקד בחלק העיוני. תלמדו על סוגים של שמרים, מה ההבדלים ביניהם ואיך נכון להשתמש בהם. מהם סוגי הקמח השונים, מהי מחמצת ואיך משתמשים בה. תכינו כ-8 סוגי בצקים, כולל מחמצת לחם שיפון, שעורה וכוסמין.

הסדנה נחלקת לשני מפגשים, אורכו של כל מפגש כ-3.5 שעות. בסוף תלכו הביתה עם לחמים שאתם עשיתם בריח חמים וטוב.

ואם תהיתם מדוע מככבת מחמצת השיאור בכל סדנת לחם, חשוב לומר כי יש לה חלק חשוב בניטרול חומצה פיטית שמעכבת ספיגה של מינרלים. זו הסיבה שבגללה רבים מעדיפים לאכול מוצרים כמו לחם שיפון או כוסמין ולא לחם מקמח שלא עבר התפחה.

במחקר שנערך בשנת 2003, נבדקה ספיגת מינרלים בצריכה של קמח שהותפח עם שמרים או עם מחמצת לחם שיאור. כמות החומצה הפיטית הופחתה בכ-71% בהשוואה לכמות החומצה אחרי צריכה של לחם בלי מחמצת.
חשוב לומר כי אכילת קמח שלא ממחמצת, פוגע במאזן הברזל, לחם שאו משפר את מאזן הברזל בגוף וכן את הספיגה שלו. גם אנשים סוכרתיים מרוויחים מאכילת לחם שאור, היא עשויה להוריד רמת גלוקוז ואף להקטין את הסיכון להתפתחות של סכרת.

התפחת בצק עם מחמצת, מפרקת את הגלוטן ומקטינה את הסיכון לפתח רגישות, מה שמאוד נפוץ בשנים האחרונות.

 

סדנת אפיה – בילוי עם ריח טוב

 

אבל מלבד כל היתרונות הבריאותיים של מחמצת ולחם שאור, סדנת אפייה היא קודם כל חוויה נעימה ומעניינת גם לבודדים וגם לזוגות. זה תמיד מעניין ללמוד משהו חדש, ואם עושים את זה בקבוצה של אנשים שיש להם עניין משותף, כמו בלחם, זו צפויה להיות חוויה נהדרת.

יש נהירה גדולה בשנים האחרונות לסדנאות בישול ואפייה שונות. קולינריה יש לומר שוטפת אותו עם תכניות טלוויזיה, מסעדות שף וגורמה זו כבר לא מילה גסה.

 

דילוג לתוכן