fbpx

סדנת אפייה – להתגבר על הפחד

סדנת אפייה

אחד הדברים שהכי מרתיעים אנשים בהתנהלות במטבח הוא כל מה שקשור באפייה. אנשים רבים חוששים מאפייה, ואפילו בשלנים מנוסים ביותר מעידים על עצמם כי כשזה מגיע ללחמים, הם מוצאים את עצמם חסרי אונים. החשש נובע בדרך כלל מהדייקנות הנדרשת בכל הנוגע ללחמים – הזמנים המדויקים, הכמויות המדודות, וחוסר היכולת לתקן את הטעויות שנעשו מרגע שהבצק התפוח נכנס לתנור, לעומת האפשרות לתקן את התיבול בזמן בישול, למשל. רק אחרי שממתינים לסיום זמן האפייה, הממושך מאוד לעתים, נוכל לדעת אם הצלחנו. אין ספק שכל אלה מעוררים רתיעה בקרב אנשים רבים, שמעדיפים להסתפק בלחמים קנויים ולא להתעמק ברזי מלאכת האפייה.

מי שכן בחרו לאתגר את עצמם וללמוד לאפות, ללא ספק יצאו מורווחים. אין כמו הטעם של לחם טרי שיצא זה הרגע מהחום של תנור אפיה בילד אין, וכמו הריח הנעים המתפשט בכל הבית. גם הבריאות משחקת תפקיד, מפני שבדיוק כמו בבישול, רק כאשר אנו מכינים לבד את האוכל שאנחנו אוכלים, אנחנו יכולים לדעת בדיוק מה אנחנו מכניסים לגוף שלנו. בנוסף, מאפים בריאים העשויים חומרי גלם טריים ומשובחים, אינם זולים כלל וכלל, ולעתים קרובות אף נחשבים יקרים במיוחד. פעמים רבות נעדיף לרכוש את המאפים הבסיסיים בשל מחירם הנמוך, על אף שהם פחות בריאים וטעימים באופן משמעותי מאלה היקרים יותר. מי שיודעים לאפות חוסכים לעצמם את העלויות הנוספות, ויכולים לדעת שתמיד יוכלו ליהנות ממאפים טעימים, בריאים וטריים מעשה ידיהם.

סדנת אפייה – גם אתם יכולים

אנשים רבים אשר מסרבים להשלים עם החשש מאפייה, בוחרים להגשים לעצמם חלום ומחפשים סדנת אפייה. סדנת אפייה כזו מאפשרת אפילו לאנשים חסרי כל ניסיון במטבח, קל וחומר כאלה שמתמצאים קצת בין התבניות והסירים, ללמוד את כל הסודות שבאמצעותם ניתן להפיק מאפים משובחים בעבודת יד. הרבה פעמים, קשה לנו להתמודד עם הפחדים שלנו לבד, ואנחנו זקוקים להנחיה ולליווי צמוד כדי להרגיש בטוחים להתנסות במשהו חדש ומלחיץ. על כן, הפורמט של סדנת אפייה מושלם עבור כל מי שמפחד לנסות. בסדנה אתם יכולים להיות חלק מקבוצה, שכולה מורכבת מאנשים כמוכם, חסרי ניסיון במלאכה, ולגלות שאתם לא לבד. מהקבוצה תשאבו מוטיבציה וכוח רצון שיעודדו אתכם להמשיך לנסות ולהצליח. וכמובן, בסדנה מקבלים הדרכה צמודה אשר מאפשרת לכם מרחב בטוח של ניסיון וטעייה, ומבטיחה מענה לכל השאלות שלכם.

מה לומדים בסדנה

בשל המורכבות של תהליך האפייה, הידע התיאורטי הרב שביצוע המלאכה מצריך והצורך להתנסות הרבה עם הידיים, הסדנה בנושא מחולקת לשני מפגשים בני מספר שעות כל אחד. כך תוכלו להיות בטוחים שיהיה לכם את כל הזמן שאתם צריכים ללמוד, לשאול שאלות ולהתנסות בהכנת המנות הנבחרות. כל סדנה נפתחת בחלק תיאורטי, במהלכו תרכשו את כל הידע שתצטרכו על מנת להכין את המנות שיוכנו באותה סדנה. תלמדו כל מה שצריך לדעת על סוגי השמרים השונים, ותקבלו את כל ההנחיות שיאפשרו לכם להבין, גם לבד בבית, מה ההבדלים ביניהם, מתי כדאי להשתמש בכל סוג שמרים וכיצד לעשות זאת באופן שיניב תוצאות מיטביות. תלמדו גם על סוגים שונים של קמחים, וגם המחמצת כמובן תקבל מקום של כבוד. בחלק המעשי של כל מפגש, תלמדו להכין מספר סוגים של לחמים מובחרים, איכותיים ונימוחים, אותם תקחו הביתה בסיום הסדנאות, ותוכלו להתענג עליהם בארוחת הערב יחד עם כל המשפחה. אין ספק שאחרי סדנה כזו, הביטחון שלכם במטבח יגדל משמעותית. תוכלו להפגין את כישוריכם בכל ארוחה משפחתית, ולהתענג בכל עת שתחפצו על פת לחם טרי.

מעוניינים בסדנא? השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

[recaptcha]
דילוג לתוכן